Czy sztuczna inteligencja w rekrutacji jest już wykorzystywana? Co może zmienić? Jak może nam pomóc? Jakim rozwiązaniom warto się przyjrzeć? Zajrzyjcie do nowego wpisu.
Z raportu przygotowanego przez polski startup Emplocity* wynika, że prawie połowa badanych HR-owców przyznaje, że brakuje im wiedzy o istniejących rozwiązaniach technologicznych, które wspomagają procesy rekrutacji i selekcji pracowników. Wychodzimy Wam na przeciw, poznajcie kilka bardzo ciekawych rozwiązań dostępnych dla HR.
Textio, czyli napisz ogłoszenie, na które kandydat zechce zaaplikować
Textio to jedno z ciekawszych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Analizuje słowa kluczowe zamieszczane w ogłoszeniach, na które reagują kandydaci i podpowiada jak najlepiej przygotować ogłoszenie. Czym zastąpić dane określenie, aby kandydaci chcieli na takie ogłoszenie aplikować? Jakie określenia („lider w branży”, „w związku z dynamicznym rozwojem” – znacie je na pewno 😉), warto już wyeliminować i czym je zastąpić? Rozwiązanie jest dostępne na razie dla anglojęzycznych ogłoszeń. Moim zdaniem, fajna podpowiedź dla wielu pojedynczych słów, a czym zastąpić określenie „lider w branży” ? – odwołać się do jednego z atrybutów z EVP, robot nam tego nie wymyśli, potrzebna jest rzetelna analiza z odnieniesiem do danych i specyfiki pracodawcy (roboty tego nie umieją robić, Great Digital tak 😊).
Hirevue, czyli videorekrutacja plus sztuczna inteligencja
Hirevue to platforma do przeprowadzania videorekrutacji. Jej główną zaletą nie jest (a przynajmniej nie tylko) możliwość zdalnego przeprowadzania rekrutacji, mniejsze koszty i oszczędność czasu związana z brakiem konieczności dojazdu do kandydata…Oprócz tych zalet aplikacja Hirevue analizuje wypowiedzi nagrane przez kandydatów (mimikę twarzy, gesty, poziom udzielanych wypowiedzi, zasób słownictwa itp) i podpowiada, które videowywiady warto obejrzeć, a które można pominąć. Zawierzylibyście algorytmowi i jego trafności?
Joberate, czyli dotrzyj do kandydata pasywnego zanim zrobią to inni
Kandydaci pasywni to ¾ puli kandydatów na rynku pracy (wg badania LinkedIn). Nie zaglądają do serwisów pracy, nie aplikują na oferty pracy, nie mają przygotowanego CV. Po czym poznać, że są już gotowi na zmianę lub rozważenie zmiany pracy? Joberate zrobi to za Ciebie analizując ponad 60 różnych czynników i…da Ci znać kiedy powinieneś zgłosić się do kandydata ze swoją ofertą (zanim zrobią to inni pracodawcy). W świecie, w którym najlepsi kandydaci nie szukają pracy…powinieneś docierać do kandydata w odpowiednim momencie.
Traffit, czyli prowadząc proces rekrutacji nie musisz o wszystkim pamiętać
Umówienie spotkania z kandydatem, przypomnienie dla kandydata o wysłaniu CV, które obiecał nam przesłać tydzień temu, znalezienie w bazie kandydatów osoby, która pasuje do właśnie uruchomionego procesu, automatyczne raporty na temat postępów w rekrutacji? To opcje dostępne w systemie ATS zbudowanym na bazie doświadczeń polskich rekrutetów, czyli Traffit. Główna zaleta? Odciążenie rekruterów z automatycznych czynności, więcej czasu na indywidualny kontakt z kandydatem i jeszcze…bardzo ładny interfejs.
Coś dla kandydata, czyli porozmawiaj z emplobotem
Jeśli masz to szczęście, że jesteś kandydatem pasywnym…Być może nie masz i nie planujesz tworzyć CV. Nie chcesz zaglądać do serwisów z ofertami i sprawdzać, które z nich są warte rozważenia…porozmawiaj z botem Emplocity o Twoich preferencjach zawodowych, pozwól mu zaproponować oferty dla siebie i sprawdź co potrafi sztuczna inteligencja w rekrutacji. Wg twórców Emplocity nie będą to tradycyjne oferty, które sami możemy sobie znaleźć, ale już konkretne zaproszenia na spotkania z potencjalnym pracodawcą. (Po wyjawieniu moich kryteriów idealnej pracy bot ciągle szuka…może to kwestia wygórowanych 😉 oczekiwań. Sprawdźcie jak będzie u Was).
A jeśli masz ochotę sprawdzić zapis audycji w TOK FM „Czy sztuczna inteligencja zabierze nam pracę” z udziałem moim i Krzysztofa Sobczaka z Emplocity, zajrzyj TU.
Więcej innowacyjnych narzędzi dla HR, wkrótce na naszym blogu (aby nie przegapić – zapisz się na newsletter 😊).
*Więcej na temat tego, co polski HR sądzi o rozwoju sztucznej inteligencji, dowiecie się z raportu Emplocity. Można go pobrać (bezpłatnie) TUTAJ. Great Digital jest partnerem merytorycznym raportu.
Jeśli znasz kogoś, kogo może zainteresować ten wpis…Podziel się w ulubionym serwisie 🙂 ⤵⤵⤵