Jak zadbać jeszcze lepiej o doświadczenia kandydatów aplikujących do mBanku?

Czy chcąc poprawić doświadczenia kandydatów aplikujących do centrali mBanku i oddziałów w całej Polsce można zmierzyć rezultaty tych prac i realnie je podnieść? Sprawdź case study i efekty naszej współpracy z mBankiem.

KLIENT

mBank to pierwszy w pełni internetowy bank w Polsce, wyznaczający kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Bank, który dba nie tylko o doświadczenia prawie 8000 pracowników, ale też aplikujących do banku kandydatów.

WYZWANIE

Chcąc sprawdzić doświadczenia kandydatów aplikujących do mBanku, jesienią 2017 firma zdecydowała się przeprowadzić po raz pierwszy badanie opinii kandydatów. Wyniki badania i uwagi przekazane przez kandydatów stały się podstawą do wdrożenia zmian w procesie rekrutacji mBanku. Dobry kierunek zmian znalazł potwierdzenie w kolejnej edycji badania w 2018, kiedy oceny kandydatów okazały się być jeszcze lepsze. Chcąc zadbać o wrażenia kandydatów jeszcze lepiej i uwrażliwić rekruterów na potrzeby kandydatów, mBank zwrócił się do nas z prośbą o przeprowadzenie przed kolejną edycją badania warsztatu candidate experience dla zespołu rekruterów.

ROZWIĄZANIE

Zaprojektowaliśmy całodzienny warsztat candidate experience dla zespołu 12 rekruterów mBanku odpowiedzialnych za rekrutację do wszystkich oddziałów i spółek mBanku. Warsztat obejmował przegląd praktyk rynkowych i innowacji wdrażanych przez inne firmy w obszarze candidate experience, a następnie pracę nad rozwiązaniami uzupełniającymi proces rekrutacji do mBanku o elementy odpowiadające na potrzeby kandydatów.

IMPLEMENTACJA

Harmonogram i kolejność prac nad warsztatem wyglądały następująco:

  • Tydzień I: analiza procesu rekrutacji do mBanku, odpowiedzialności po stronie rekruterów i managerów, materiałów i informacji dostarczanych kandydatom na poszczególnych etapach procesu oraz przeprowadzenie wywiadów z rekruterami odpowiedzialnymi za rekrutację wybranych grup kandydatów
  • Tydzień II: przeprowadzenie warsztatu obejmującego m.in. przegląd praktyk rynkowych w obszarze candidate experience, opracowanie person kandydatów dla 2 najczęstszych procesów rekrutacji, map empatii oraz rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby kandydatów
  • Tydzień III: podsumowanie materiału wypracowanego z rekruterami na warsztacie

REZULTAT

Przygotowanie wspólnie z zespołem rekruterów mBanku rozwiązań uzupełniających proces rekrutacyjny m.in. o:

  • nowe materiały dla kandydatów przekazywane w różnym momencie kontaktu z mBankiem w procesie rekrutacji
  • uproszone i bardziej przyjazne dla kandydatów formularze rekrutacyjne
  • listę dobrych praktyk do zastosowania w rozmowach z kandydatami przez rekruterów i managerów przeprowadzających spotkania
  • wypracowane rozwiązania zostały wdrożone przez zespół mBanku w połowie 2019 roku, aby móc jeszcze lepiej zadbać o potrzeby kandydatów.

Średnia ocena warsztatu, w którym wzięło udział 12 rekruterów to 9,2 w skali 0-10. Obecnie pracujemy nad 3 już edycją badania candidate experience dla kandydatów mBanku. Będzie to także szansa na ocenę zaimplementowanych rozwiązań.

Jak współpracę z nami ocenia zespół mBanku?

Gorąco rekomendujemy współpracę z Great Digital! Great Digital od 2 lat wspiera mBank w podwyższaniu jakości naszych procesów rekrutacyjnych w obszarze Candidate Experience – dzieli się z nami swoją wiedzą rynkową, przygotowuje i przeprowadza badanie Candidate Expereince dostarczając  finalnie rzetelnie opracowane wnioski w formie pogłębionego raportu. Praca z Great Digital to inspirujące spotkania i warsztaty, doskonała organizacja, pełne wsparcie na każdym etapie projektu i zawsze profesjonalizm na najwyższym poziomie. Great Digital mocno angażuje się we współpracę i dba o jakość podejmowanych działań, co daje partnerowi ogromny komfort, poczucie bezpieczeństwa i buduje zaufanie.

Agnieszka Śmidowicz
Menedżer Wydziału Rekrutacji i Mobilności Wewnętrznej

🔹🔹🔹 Jeśli potrzebujesz wsparcia w obszarze candidate experience, napisz marta@greatdigital.pl i dowiedz się, jak możemy zwiększyć zainteresowanie kandydatów pracą w Twojej firmie. 🔹🔹

——————————————

Case study z naszej współpracy z Hebe możesz przeczytać TUTAJ

Udostepnij:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Podobne wpisy

5 wniosków z konferencji HR Technologies UK w Londynie

W tym poście znajdziesz wnioski, z jakimi wychodzę z konferencji poświęconej rozwiązaniom HR Tech, czyli konferencji HR Technologies UK. Konferencja miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia 2024 w Londynie. HR Technologies UK to ponad 2 tysiące uczestników, ponad 60 wystawców (dostawców narzędzi dla HR) i mnóstwo wystąpień w 6 równoległych ścieżkach. Jeśli dodam, że wstęp…

Przejdź do wpisu

5 błędów przy wyznaczaniu KPI

Wyznaczenie KPI to ważnym krok w analizie danych HR i pracy z nimi w firmie. Wydaje się, bo zamiast tego staje się często wypaczeniem podejścia, bezrefleksyjnym narzuceniem metryk, które trzeba raportować. A samo pojęcie zbyt często zostaje strywializowane. Dlatego dziś o najczęstszych błędach przy wyznaczaniu KPI i o tym, jak robić to dobrze. Zacznijmy od…

Przejdź do wpisu

Wpływ AI na HR

AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?

Przejdź do wpisu

Czy można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Pytanie o to, czy i jak można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników padło w tym tygodniu na jednej z grup HR-owych. Wywołało to dużą dyskusję, od komentarzy typu „się nie da”, po komentarze „po prostu z nimi porozmawiaj”. Dodajmy, że intencją pytającego była właśnie chęć pomocy pracownikom. Czy zatem można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Przejdź do wpisu