Rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości, czyli candidate experience wg Aptiv

Aptiv rekrutacja w samochodzie

Czy jest lepszy sposób na pokazanie kandydatom jak może wyglądać praca przy samochodach przyszłości, niż zaproszenie ich na rozmowę rekrutacyjną w jednym z takich pojazdów?

To właśnie sprawdziła w praktyce firma Aptiv, która zorganizowała rekrutację inżynierów w samochodzie przyszłości. O pomyśle opowiada Magdalena Białowąs, Employer Branding & Internal Communication Coordinator w Aptiv.

Post jest kontynuacją cyklu „Innowacje w candidate i employee experience”, w którym opisaliśmy także:
🔹 Capgemini i Dyżury Rekrutacyjne na Messengerze TUTAJ
🔹 Future Processing i sobotnie śniadania dla kandydatów TUTAJ
🔹 Agencję ERS i usługę „Asystent kariery” TUTAJ
🔹 SII i aplikację dla pracowników pozwalającą zmienić projekt wewnątrz firmy TUTAJ
🔹 Refinitiv i dzień otwarty dla kandydatów, który kończy się zatrudnieniem nawet 10 osób jednego dnia TUTAJ

Na czym dokładnie polegała rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości, jaką przeprowadziliście?

Rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości była częścią kampanii employer brandingowej Born to Move. Cały projekt obejmował wiele kanałów w tym: reklamę outdoorową, działania online, targi pracy, konferencje oraz artykuły w magazynach branżowych. W ramach kampanii stworzyliśmy dedykowaną stronę dla kandydatów oraz video, które było nie tylko filmowym zaproszeniem do akcji, ale i podróżą przez wszystkie działy inżynieryjne w naszej firmie.

🔹🔹🔹 Film Aptiv odsłaniający kulisy pracy inżyniera w firmie z zachętą do rekrutacji w samochodzie możesz zobaczyć TUTAJ 🔹🔹🔹

Kandydatów spełniających wymagania związane z konkretnymi rolami, zapraszaliśmy na spotkanie rekrutacyjne, które było podzielone na dwa etapy. Podczas pierwszej części, wytypowane osoby siadały do auta wraz z rekruterem oraz  managerem, by przyjrzeć się od środka temu jak wyglądają testowe auta premium ‘naszpikowane’ technologią. Już to doświadczenie samo w sobie było dla kandydatów wyjątkowym przeżyciem. Poza tym, przedstawiciele Aptiv opowiadali podczas jazdy o kulturze pracy, zespole, zakresie obowiązków czy projektach, do których miałby dołączyć kandydat. Następnie wracaliśmy do biura, gdzie rozpoczynała się druga część spotkania związana z weryfikacją wiedzy technicznej kandydata.

Skąd pomysł na zaproszenie kandydatów na spotkanie w samochodzie?

Inspiracją do stworzenia kampanii Born to Move była nasza technologia, która ekscytuje nie tylko nas, ale i wszystkich kandydatów. Pokazy naszych produktów np. podczas targów pracy czy eventów takich jak Connected.Cars cieszą się ogromną popularnością wśród uczestników. Podjęliśmy więc odważną decyzję aby wykorzystać ten aspekt w największej kampanii employer brandingowej w dziejach firmy Aptiv w Krakowie.

Jakich stanowisk dotyczyło zaproszenie na tą nietypową rekrutację?

Kampania oraz film były skierowane do wszystkich kandydatów o doświadczeniu inżynieryjnym. Ale ostatecznie nasze video przekonało do rekrutacji też osoby z funkcji korporacyjnych.

Co w tym procesie było główną korzyścią dla kandydata?

Kandydaci mieli okazję doświadczyć technologii, nad którą być może będą pracować,  a także zajrzeć do „garażu przyszłości”, wypełnionego produktami, które wejdą do masowej produkcji za kilka lat. Kto nie chciałby dostać takiej szansy?

A jakie korzyści z samej akcji odniósł Aptiv?

Zależało nam na zwiększeniu widoczności nowej marki i skutecznym dotarciu do kandydatów z naszej grupy docelowej. Rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości była przeżyciem nie tylko dla kandydatów, ale też dla naszych inżynierów i rekruterów – wreszcie mogliśmy pokazać, jak fantastyczne produkty powstają tu, pod Wawelem 😉

Jakimi konkretnie efektami zakończyła się akcja?

Podczas trwania akcji Born To Move otrzymaliśmy w sumie 70 CV. Po ich dokładnej analizie na spotkania zaprosiliśmy 8 osób z czego 3 osoby dostały ofertę pracy.

Czy planujecie kontynuację akcji?

Tak, kandydaci cały czas pytają o kolejną edycję. Planujemy też filmy pokazujące pracę w różnych działach. Pierwszy z serii dotyczy 10 pytań do Project Managerów i można go zobaczyć TUTAJ

Co poradziłabyś innym pracodawcom, którzy myśleli o podobnej akcji?

Zdecydowanie warto! Każda kampania, która angażuje produkt firmy i daje możliwość „doświadczenia” go w praktyce, angażuje zespół i przyciąga najwspanialszy typ kandydatów – prawdziwych pasjonatów!

Bardzo dziękuję za rozmowę!

Podobne wpisy

Staż dla osób po 50. roku życia – czyli dlaczego warto?

Na rynku pojawiają się inicjatywy, o których warto mówić głośno – nie tylko dlatego, że są innowacyjne, ale przede wszystkim dlatego, że odpowiadają na realne potrzeby społeczne. W tym artykule przyglądamy się programowi stażowemu dla osób po 50. roku życia, realizowanemu przez Benefit Systems S.A. Oddział Fitness. Dowiecie się, jak wyglądała jego organizacja, jakie były…

Przejdź do wpisu

10 pułapek, które czyhają na Ciebie w analityce HR (i jak je ominąć)

W czasach, gdy decyzje biznesowe powinny być oparte na danych, analityka HR nie powinna być „dodatkiem”, ale fundamentem skutecznego HR. Ale jak to bywa z fundamentami, jeśli są postawione niedbale, cała konstrukcja może się chwiać. Poniżej znajdziesz 10 pułapek, które najczęściej pojawiają się w podejściu do danych w HR. Jeśli zauważysz u siebie choć kilka…

Przejdź do wpisu

5 najczęściej popełnianych błędów w analityce rekrutacji

Spójrzmy dziś na błędy, jakie najczęściej pojawiają się w analityce rekrutacji. Dlaczego warto? Bo rzetelnie prowadzona analityka jest odpowiedzią na wiele bolączek w rekrutacji (niedopasowani kandydaci, nie pojawiający się kandydaci, hiring managerzy nie współpracujący z rekruterami). Kluczem jest tutaj słowo „rzetelnie”, dlatego sprawdźmy, jakie są najczęściej popełniane błędy w analityce rekrutacji.

Przejdź do wpisu