Millenialsi w pracy, czyli jak stworzyć angażujące ogłoszenie rekrutacyjne?

K2_800x400Case study #1.

Kreatywnych ogłoszeń rekrutacyjnych za oceanem i u naszych zachodnich sąsiadów nie brakuje. Na rodzimym podwórku również zaczyna pojawiać się coraz więcej ciekawych pomysłów na to, jak stworzyć angażujące ogłoszenie rekrutacyjne. Jak przyciągnąć uwagę tych, którzy mogą odnaleźć się w kulturze firmy, zaskoczyć swoimi kompetencjami i stworzyć wymarzony zespół zdolny przenosić góry? Omawiamy jeden z najciekawszych naszym zdaniem przykładów z ostatnich kilku lat – ogłoszenie na Team Leadera do firmy K2.

K2 to legenda na polskim rynku e-marketingu, znana z wielu kreatywnych kampanii i nowatorskiego podejścia do marketingu.  W ich przypadku powiedzenie, że „szewc bez butów chodzi” nie sprawdziło się zarówno pod względem budowania wizerunku marki, jak również pod kątem budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Po drugiej stronie mocy

Jak sami mówią, wszystko zaczęło się od kampanii „Druga strona K2…”, w ramach której agencja postanowiła pokazać, jak działa strona internetowa, kto za tym stoi i jak to wszystko wygląda po drugiej stronie. Dzięki tej kampanii można było zobaczyć, jak pracuje największa interaktywna agencja w Polsce.

Aby przejść na drugą stronę trzeba było kliknąć w wychylające się postacie, lub kubek z kawą. Każde wejście usera za kulisy wywoływało popłoch wśród pracowników i wzbudzało jeden z wielu alarmów. Pracownicy żywo reagowali i komentowali każdą wizytę gościa. Celem kampanii było pokazanie ogromnego potencjału kreatywnego agencji. Przy okazji można było również przekonać się o tym, że bycie największym nie oznacza pracy w wielkiej bezosobowej fabryce, że K2 daleko do anonimowości i przewidywalności, że z dala od biurowców agencja ma swój własny świat, który inspiruje, ciekawi i przyciąga. Kampania wciągała do środka i sprawiała, że każdy internauta czuł się jak główny bohater całej opowieści. Projekt spodobał się tak bardzo, że kampania zdobyła aż 8 nagród i była jedną z najczęściej nagradzanych w historii polskiego marketingu.

Wykorzystanie potencjału do działań rekrutacyjnych

Ogromną rozpoznawalność i rozgłos agencja wykorzystała do stworzenia m.in. angażującego ogłoszenia na Team Leadera zespołu flashdev. W centrum ogłoszenia K2 umieściło duże zdjęcie z 6 członkami zespołu (z adnotacją, że 7 właśnie rodzi), którzy siedząc na firmowych schodach ze smoczkami dziecięcymi w ustach ogłaszali, że szukają ojca. Ogłoszenie wystarczyło opublikować na firmowym Facebooku, żeby po chwili osamotniona dziatwa znalazła upragnionego rodzica.

k2_szukamy ojca

Co tutaj zadziałało?

Wszystko:

  • świetny, trafiony w grupę docelową pomysł
  • odejście od tradycyjnych metod i kanałów rekrutacji i podkreślenie przez to swojej wyjątkowości
  • spójny, autentyczny przekaz z kampanią „Druga strona K2” pokazujący zespół „od kuchni”
  • skupienie się na krótkim, sugestywnym przekazie – wystarczyło spojrzeć na zdjęcie, żeby wiedzieć, czy chce się tam pracować, czy nie
  • ograniczenie treści jedynie do najważniejszych wymagań
  • bezpośredni zwrot do usera
  • obietnica dynamicznego rozwoju – tworzenia projektów na miarę thefwa.com – platformy, na której publikowane są najlepsze, najbardziej innowacyjne, kreatywne i zaawansowane technologicznie kampanie oceniane w czasie rzeczywistym przez grono ponad 200 sędziów
  • Proste aplikowanie – bez formularzy – tylko CV i portfolio na adres rekrutacji

Ogłoszenie było chętnie udostępniane w sieci, trafiło do magazynów marketingowych i na wykop.pl. Do dzisiaj pokazywane jest jako jeden z najlepszych polskich przykładów kreatywnej rekrutacji. Patrząc na to ogłoszenie widać również, że jego twórcy świetnie się bawili, tak jak przy tworzeniu „Drugiej strony K2”, nie stawiając przed sobą wielkich celów do zrealizowania. Dzięki temu ogłoszenie jest lekkie i doskonale pokazuje przyjazną i nastawioną na drugiego człowieka kulturę organizacyjną K2.

Czy kreatywne ogłoszenie rekrutacyjne jest również dla Ciebie?

Jeśli zastanawiasz się, czy Ty też możesz stworzyć w swojej firmie podobne ogłoszenie, reprezentując branżę nieco mniej „artystyczną”, albo zupełnie „poważną”, to odpowiedź na to pytanie brzmi: TAK!

  • autentyczność,
  • transparentność,
  • możliwość rozwoju
  • i poczucie sensu

– to 4 uniwersalne, ważne dla większości kandydatów z pokolenia Y elementy, których szukają u swoich pracodawców. Wystarczy spojrzeć na swoją firmę, zastanowić się, w jaki sposób, odpowiedni dla danej marki pokazać to, co mamy najlepszego do zaoferowania naszym kandydatom, ale we właściwy, najbardziej zrozumiały dla pokolenia Y sposób.

Mam poczucie, że wiele firm nie wykorzystuje możliwości, jakie daje publikacja ogłoszeń w sieci (mimo że często koszty publikacji ogłoszeń to 50% lub więcej budżetu rekrutacyjnego). Więcej o tym, jak tworzyć angażujące ogłoszenie rekrutacyjne przeczytacie w kolejnych postach 🙂

*Praktyczne wskazówki na temat wykorzystania potencjału komunikacyjnego ogłoszeń znajdziesz m.in. w poście tutaj.

Sprawdź też case study ogłoszenia GetResponse.

Albo pozwól nam stworzyć angażujące ogłoszenie dla Ciebie

Podziel się case study ogłoszenia K2 2 w wybranym serwisie:

Udostepnij:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Podobne wpisy

5 wniosków z konferencji HR Technologies UK w Londynie

W tym poście znajdziesz wnioski, z jakimi wychodzę z konferencji poświęconej rozwiązaniom HR Tech, czyli konferencji HR Technologies UK. Konferencja miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia 2024 w Londynie. HR Technologies UK to ponad 2 tysiące uczestników, ponad 60 wystawców (dostawców narzędzi dla HR) i mnóstwo wystąpień w 6 równoległych ścieżkach. Jeśli dodam, że wstęp…

Przejdź do wpisu

5 błędów przy wyznaczaniu KPI

Wyznaczenie KPI to ważnym krok w analizie danych HR i pracy z nimi w firmie. Wydaje się, bo zamiast tego staje się często wypaczeniem podejścia, bezrefleksyjnym narzuceniem metryk, które trzeba raportować. A samo pojęcie zbyt często zostaje strywializowane. Dlatego dziś o najczęstszych błędach przy wyznaczaniu KPI i o tym, jak robić to dobrze. Zacznijmy od…

Przejdź do wpisu

Wpływ AI na HR

AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?

Przejdź do wpisu

Czy można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Pytanie o to, czy i jak można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników padło w tym tygodniu na jednej z grup HR-owych. Wywołało to dużą dyskusję, od komentarzy typu „się nie da”, po komentarze „po prostu z nimi porozmawiaj”. Dodajmy, że intencją pytającego była właśnie chęć pomocy pracownikom. Czy zatem można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Przejdź do wpisu