2,5 krotny wzrost liczby zrekrutowanych kandydatów w Hebe

Hebe

Czy przygotowując nowe materiały rekrutacyjne, oparte o sformułowane dla pracodawcy lokalne EVP (employee value proposition) można osiągnąć 2,5 krotny wzrost liczby zrekrutowanych kandydatów? Sprawdź case study i rezultaty naszej współpracy z Hebe.

Jeronimo Martins Dystrybucja i Farmacja to spółka zatrudniająca pracowników w drogeriach Hebe, aptekach, centrum dystrybucyjnym oraz w centrali w Warszawie. W każdym z tych miejsc pracują pracownicy o nieco innym profilu zawodowym i specyficznych potrzebach względem pracodawcy, łącznie ok. 2500 osób.

WYZWANIE

Po sformułowaniu w grupie Jeronimo Martins globalnego EVP (employee value proposition) spółka w Polsce stanęła przed koniecznością dostosowania go do polskich warunków i oczekiwań różnych grup kandydatów:

  • Jak w oparciu o sformułowane globalne EVP przygotować nowe materiały rekrutacyjne, w tym stronę kariery i materiały dystrybuowane w placówkach sieci drogerii i aptek w Polsce oraz na lokalnym rynku pracy w okolicy Centrum Dystrybucyjnego?
  • Co zrobić, aby materiały były wiarygodne, czyli prawdziwe zdaniem obecnych pracowników, a przy tym atrakcyjne dla potencjalnych kandydatów?
  • Jakie wyróżniki pracodawcy sformułować, aby podnieść skuteczność rekrutacji?

ROZWIĄZANIE

Potrzebowaliśmy zrozumieć nie tylko co pracownicy cenią, ale też dlaczego to cenią. W tym celu. Przeanalizowaliśmy dokładnie badania ilościowe przeprowadzone w firmie w procesie tworzenia globalnego EVP. Zidentyfikowaliśmy obszary, które wymagają pogłębienia w badaniach jakościowych z pracownikami w Polsce. Określiliśmy mocne strony i potencjał do wykorzystania w dotąd stosowanych materiałach rekrutacyjnych i wizerunkowych

IMPLEMENTACJA

Harmonogram i kolejność działań dla Hebe wyglądała następująco:

  • Tydzień I-III: wywiady grupowe z przedstawicielami pracowników różnego szczebla i profilu (od pracowników fizycznych pracujących w Centrum Dystrybucyjnym, po osoby zarządzające pracownikami w placówkach)
  • Tydzień IV: wybór atrybutów pracodawcy, o które warto oprzeć komunikację Hebe w każdej z grup docelowych
  • Tydzień V i VI: przygotowanie i przeprowadzenie całodziennego warsztatu z zespołem HR, marketingu oraz managerami poszczególnych linii biznesowych
  • Tydzień VII: uzupełnienie rekomendacji Great Digital o uwagi zebrane podczas warsztatu
  • Tydzień VIII: przygotowanie szczegółowej koncepcji nowej strony kariera i treści, jakimi można ją wypełnić dla 4 różnych grup docelowych

REZULTAT

Przygotowanie wyróżników Hebe, na bazie których powstała strona kariery Hebe dla kandydatów do drogerii, aptek, centrum dystrybucyjnego i centrali firmy:

  • Strona i poszczególne jej zakładki cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród kandydatów, w ciągu roku liczba odsłon strony wzrosła prawie 4-krotnie
  • Obecni pracownicy określają stronę jako „bardzo prawdziwą, pokazującą jak naprawdę pracuje się w Hebe”
  • Klient rozszerzył z nami współpracę o przygotowanie ogłoszeń rekrutacyjnych plakatów i ulotek, jakie pojawiły się drogeriach i na targach pracy oraz reklamy wielkoformatowej, jaka do dziś wisi na zewnątrz budynku Centrum Dystrybucyjnego
  • Przy rekrutacji do Centrum Dystrybucyjnego Hebe liczba otrzymanych aplikacji wzrosła kilkukrotnie, a liczba kandydatów zrekrutowanych do Centrum Dystrybucyjnego dzięki nowym materiałom rekrutacyjnym wzrosła 2,5 krotnie (rok do roku)

Przygotowaliśmy zatem nie tylko strategię EVP dla wszystkich grup docelowych pracodawcy, ale też komplet materiałów rekrutacyjnych dla Hebe, które znacząco zwiększyły zainteresowanie kandydatów firmą i wzrost liczby zrekrutowanych kandydatów.

Jak całość współpracy ocenia Hebe?

Jesteśmy w pełni zadowoleni z efektów naszej współpracy. Projekt został zrealizowany z pełnym profesjonalizmem, dbałością o jakość i zaangażowaniem. Great Digital to godny polecenia partner, którego cenimy przede wszystkim za ekspercką wiedzę i kompetencje analityczno-komunikacyjne.

Dominika Naglik, Młodszy Menedżer ds. Personalnych, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja Sp. z o.o.

PS. Jeśli ciekawi Cię jakie rezultaty możesz osiągnąć dzięki współpracy z nami, napisz koniecznie na marta@greatdigital.pl. Odezwiemy się niezwłocznie!

Udostepnij:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Podobne wpisy

5 wniosków z konferencji HR Technologies UK w Londynie

W tym poście znajdziesz wnioski, z jakimi wychodzę z konferencji poświęconej rozwiązaniom HR Tech, czyli konferencji HR Technologies UK. Konferencja miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia 2024 w Londynie. HR Technologies UK to ponad 2 tysiące uczestników, ponad 60 wystawców (dostawców narzędzi dla HR) i mnóstwo wystąpień w 6 równoległych ścieżkach. Jeśli dodam, że wstęp…

Przejdź do wpisu

5 błędów przy wyznaczaniu KPI

Wyznaczenie KPI to ważnym krok w analizie danych HR i pracy z nimi w firmie. Wydaje się, bo zamiast tego staje się często wypaczeniem podejścia, bezrefleksyjnym narzuceniem metryk, które trzeba raportować. A samo pojęcie zbyt często zostaje strywializowane. Dlatego dziś o najczęstszych błędach przy wyznaczaniu KPI i o tym, jak robić to dobrze. Zacznijmy od…

Przejdź do wpisu

Wpływ AI na HR

AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?

Przejdź do wpisu

Czy można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Pytanie o to, czy i jak można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników padło w tym tygodniu na jednej z grup HR-owych. Wywołało to dużą dyskusję, od komentarzy typu „się nie da”, po komentarze „po prostu z nimi porozmawiaj”. Dodajmy, że intencją pytającego była właśnie chęć pomocy pracownikom. Czy zatem można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Przejdź do wpisu