Dlaczego warto przeprowadzać badanie kandydatów aplikujących do Twojej firmy i jak to zrobić?

 

 

Niedawno ukazały się nasze gościnne wpisy na blogu eRecruiter o tym, dlaczego warto przeprowadzać badanie kandydatów aplikujących do Waszej firmy oraz jak konkretnie to zrobić. Najważniejsze naszym zdaniem powody to:

1. Możliwość dowiedzenia się jakim (potencjalnym) pracodawcą jesteś

2. Danie kandydatom poczucia, że traktujesz ich z szacunkiem

3. Możliwość zyskania bezcennej wiedzy, z pomocą której można zaprojektować proces rekrutacji przyjazny dla kandydata

4. Pozostawienie dobrego wrażenia

Czego można się dzięki takiemu badaniu dowiedzieć?

1.  Co robisz dobrze

2. Co powinieneś poprawić

3. Jak różnią się kandydaci do różnych działów

4. Jak wypadasz na tle konkurencji

Więcej info i konkretne przykłady znajdziecie w poście na blogu eRecruiter tutaj.

A o tym jak krok po kroku przeprowadzić Twoje pierwsze badanie kandydatów napisaliśmy w kolejnym wpisie dla eRecruitera. Wbrew pozorom jest to bardzo proste. Na początek wystarczą dosłownie 2 pytania.

Jeśli jesteście ciekawi co zrobić z wynikami takiego pierwszego badania i na co się przygotować, zapraszam do lektury tutaj.

 

Udostepnij:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Podobne wpisy

Wpływ AI na HR

AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?

Przejdź do wpisu

Czy można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Pytanie o to, czy i jak można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników padło w tym tygodniu na jednej z grup HR-owych. Wywołało to dużą dyskusję, od komentarzy typu „się nie da”, po komentarze „po prostu z nimi porozmawiaj”. Dodajmy, że intencją pytającego była właśnie chęć pomocy pracownikom. Czy zatem można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Przejdź do wpisu