Czy jest lepszy sposób na pokazanie kandydatom jak może wyglądać praca przy samochodach przyszłości, niż zaproszenie ich na rozmowę rekrutacyjną w jednym z takich pojazdów?
To właśnie sprawdziła w praktyce firma Aptiv, która zorganizowała rekrutację inżynierów w samochodzie przyszłości. O pomyśle opowiada Magdalena Białowąs, Employer Branding & Internal Communication Coordinator w Aptiv.
Post jest kontynuacją cyklu „Innowacje w candidate i employee experience”, w którym opisaliśmy także: 🔹 Capgemini i Dyżury Rekrutacyjne na Messengerze TUTAJ 🔹 Future Processing i sobotnie śniadania dla kandydatów TUTAJ 🔹 Agencję ERS i usługę „Asystent kariery” TUTAJ 🔹 SII i aplikację dla pracowników pozwalającą zmienić projekt wewnątrz firmy TUTAJ 🔹 Refinitiv i dzień otwarty dla kandydatów, który kończy się zatrudnieniem nawet 10 osób jednego dnia TUTAJ |
Na czym dokładnie polegała rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości, jaką przeprowadziliście?
Rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości była częścią kampanii employer brandingowej Born to Move. Cały projekt obejmował wiele kanałów w tym: reklamę outdoorową, działania online, targi pracy, konferencje oraz artykuły w magazynach branżowych. W ramach kampanii stworzyliśmy dedykowaną stronę dla kandydatów oraz video, które było nie tylko filmowym zaproszeniem do akcji, ale i podróżą przez wszystkie działy inżynieryjne w naszej firmie.
🔹🔹🔹 Film Aptiv odsłaniający kulisy pracy inżyniera w firmie z zachętą do rekrutacji w samochodzie możesz zobaczyć TUTAJ 🔹🔹🔹 |
Kandydatów spełniających wymagania związane z konkretnymi rolami, zapraszaliśmy na spotkanie rekrutacyjne, które było podzielone na dwa etapy. Podczas pierwszej części, wytypowane osoby siadały do auta wraz z rekruterem oraz managerem, by przyjrzeć się od środka temu jak wyglądają testowe auta premium ‘naszpikowane’ technologią. Już to doświadczenie samo w sobie było dla kandydatów wyjątkowym przeżyciem. Poza tym, przedstawiciele Aptiv opowiadali podczas jazdy o kulturze pracy, zespole, zakresie obowiązków czy projektach, do których miałby dołączyć kandydat. Następnie wracaliśmy do biura, gdzie rozpoczynała się druga część spotkania związana z weryfikacją wiedzy technicznej kandydata.
Skąd pomysł na zaproszenie kandydatów na spotkanie w samochodzie?
Inspiracją do stworzenia kampanii Born to Move była nasza technologia, która ekscytuje nie tylko nas, ale i wszystkich kandydatów. Pokazy naszych produktów np. podczas targów pracy czy eventów takich jak Connected.Cars cieszą się ogromną popularnością wśród uczestników. Podjęliśmy więc odważną decyzję aby wykorzystać ten aspekt w największej kampanii employer brandingowej w dziejach firmy Aptiv w Krakowie.
Jakich stanowisk dotyczyło zaproszenie na tą nietypową rekrutację?
Kampania oraz film były skierowane do wszystkich kandydatów o doświadczeniu inżynieryjnym. Ale ostatecznie nasze video przekonało do rekrutacji też osoby z funkcji korporacyjnych.
Co w tym procesie było główną korzyścią dla kandydata?
Kandydaci mieli okazję doświadczyć technologii, nad którą być może będą pracować, a także zajrzeć do „garażu przyszłości”, wypełnionego produktami, które wejdą do masowej produkcji za kilka lat. Kto nie chciałby dostać takiej szansy?
A jakie korzyści z samej akcji odniósł Aptiv?
Zależało nam na zwiększeniu widoczności nowej marki i skutecznym dotarciu do kandydatów z naszej grupy docelowej. Rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości była przeżyciem nie tylko dla kandydatów, ale też dla naszych inżynierów i rekruterów – wreszcie mogliśmy pokazać, jak fantastyczne produkty powstają tu, pod Wawelem 😉
Jakimi konkretnie efektami zakończyła się akcja?
Podczas trwania akcji Born To Move otrzymaliśmy w sumie 70 CV. Po ich dokładnej analizie na spotkania zaprosiliśmy 8 osób z czego 3 osoby dostały ofertę pracy.
Czy planujecie kontynuację akcji?
Tak, kandydaci cały czas pytają o kolejną edycję. Planujemy też filmy pokazujące pracę w różnych działach. Pierwszy z serii dotyczy 10 pytań do Project Managerów i można go zobaczyć TUTAJ
Co poradziłabyś innym pracodawcom, którzy myśleli o podobnej akcji?
Zdecydowanie warto! Każda kampania, która angażuje produkt firmy i daje możliwość „doświadczenia” go w praktyce, angażuje zespół i przyciąga najwspanialszy typ kandydatów – prawdziwych pasjonatów!
Bardzo dziękuję za rozmowę!