Czy wiesz jak zainteresować ogłoszeniem millenialsów?

nowoczesna rekrutacja

Według badania Gallupa „How Millenials Want to Work and Life”* 6 na 10 millenialsów deklaruje gotowość do zmiany pracy. Aż 93% badanych potwierdza, że zmieniło pracę w momencie, w którym uznali, że przyszedł czas na awans i nowe wyzwania zawodowe, a jedynie 7% badanych doczekało awansu w swojej dotychczasowej firmie. Co to oznacza dla rekruterów? To, że mają spore szanse zainteresować ogłoszeniem millenialsów! Pod warunkiem, że odpowiednio do niego podejdą. 

Moment opublikowania  informacji  o nowym wakacie (najczęściej w formie ogłoszenia), z punktu widzenia pracodawcy wydaje się być jedynie formalnością i niezbyt znaczącym elementem procesu rekrutacyjnego. Często, zwłaszcza w firmach w których rekrutacji jest więcej, wykorzystywane są szablony ogłoszeń minimalnie dostosowywane pod kolejne wakaty. Wielu rekruterów przygotowując treść ogłoszenia sięga w tym momencie do ogłoszeń, które powstały pod kątem podobnych stanowisk, lub oddaje ten element rekrutacji w ręce menedżerów, którzy szukają nowych osób do zespołu. W przypadku niektórych stanowisk, gdzie kandydatów jest sporo (administracja, obsługa klienta) takie podejście (na razie) wystarcza. Tam, gdzie w grę wchodzą jednak bardziej specjalistyczne wymagania, pojawia się już problem z wyborem odpowiednich kandydatów. O czym warto pamiętać wypuszczając na rynek informację o nowym wakacie, kiedy chcemy komunikować się ze świadomymi swojej wartości kandydatami?

Pokaż kandydatowi, że jest ważny dla firmy

Millenialsi lubią czuć, że ich praca ma znaczenie. Traktując ich jak kolejny numer w statystyce i jedną z wielu rekrutacji, możesz spodziewać się podobnej reakcji z ich strony. Dlatego pomyśl o stworzeniu nie jednego, a co najmniej kilku szablonów ogłoszeń pod kątem działu, lokalizacji, czy konkretnego zespołu, do którego rekrutujesz. Jeśli masz do czynienia z rekrutacją wymagającą specjalistycznej wiedzy w bardzo wąskiej dziedzinie, nie możesz sobie pozwolić na to, aby osoby o potrzebnych kompentencjach, które trafią na Twoje ogłoszenie, zignorwały je, bo nie będzie dość dobrze przygotowane.

Dostosuj ogłoszenie do grupy docelowej**

Jeśli rekrutujesz wiele osób na podobne stanowiska, warto rozważyć sięgnięcie po niekonwencjonalną formę ogłoszenia, dzięki której podkreślisz atuty Twojej firmy – kulturę organizacyjną, atmosferę w firmie, benefity, etc. Może to być np. ogłoszenie wideo. Przy bardzo specjalistycznych stanowiskach warto natomiast opisać dokładnie, czym poszukiwana osoba będzie się zajmowała, jak będzie mogła rozwinąć skrzydła, a także zadbać o pokazanie zespołu, z którym będzie pracowała. Zdecydowanie warto przy tym patrzeć na daną rekrutację oczami kandydata i pomyśleć o tym, co może być motywatorem do zmiany pracy i oczekiwań.

Czerp z najlepszych, reklamowych praktyk

W świecie klientów i produktów reklama jest nie tylko nośnikiem informacji, ale także pewną opowieścią, obietnicą poprawy życia. Podejdź w ten sposób do ogłoszenia rekrutacyjnego. Firma, do której rekrutujesz jest produktem, a Twój kandydat klientem. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, sięgaj po cięższe działa niż tekst w wordzie i prosty szablon graficzny 🙂 Stwórz ciekawą historię, pokaż ją przez pryzmat wartości i opakuj w ciekawy, multimedialny przekaz.

Wyjdź naprzeciw kandydatom

Publikowanie standardowego ogłoszenia na portalu pracy, to nie jest obecnie wystarczające działanie.  Żeby dotrzeć do kandydatów z interesującej Cię grupy docelowej, rozważ przeprowadzenie mini kampanii rekrutacyjnej, w ramach której przygotujesz różne wersje ogłoszenia, dostosowane do publikacji w różnych miejscach: portali pracy, portali branżowych oraz social mediów. Zwłaszcza w kanałach social media sporo czasu spędzają kandydaci, którzy niekoniecznie i nie codziennie zaglądają do portali rekrutacyjnych.

Postaraj się o wsparcie ze strony pracowników

Jeśli przygotujesz graficzne, ciekawe ogłoszenie z wiralowym potencjałem, jest spora szansa, że Twoją ofertę udostępnią i zareklamują wśród swoich znajomych pracownicy. Jeśli mają dobre zdanie o swoim pracodawcy, chętnie pochwalą się w jak fajnej firmie pracują. Szczególnie warto zastanowić się co zrobić, aby pozyskać wsparcie pracowników z zespołu, do którego rekrutujesz. Spróbuj zaangażować ich w tworzenie ogłoszenia i poproś o opinię.

Nie myśl: „Nie mam na to czasu, ani pieniędzy”.

Jest spora szansa, że myślisz teraz: „Łatwo powiedzieć, ale kiedy znaleźć na to czas? Mam za dużo rekrutacji, za dużo spraw na głowie i za mało czasu na skupianie się na takich drobiazgach. Przecież wiem, jak napisać ogłoszenie, a poza tym dopiero niedawno zmieniliśmy szablon”. A teraz pomyśl, czy rzeczywiście jeden szablon i takie samo podejście do wszystkich stanowisk, na jakie rekrutujesz wystarcza? Zwłaszcza, jeśli rzeczywiście chcesz zainteresować ogłoszeniem millenialsów. Czy rzeczywiście ilość i jakość aplikacji, które otrzymujesz pozwala Ci na sprawne zatrudnianie kandydatów, których potrzebuje biznes?

Mam poczucie, że wiele firm naprawdę nie wykorzystuje potencjału komunikacyjnego ogłoszeń (mimo że często koszty publikacji ogłoszeń to 50% lub więcej budżetu rekrutacyjnego). O tym, jak to zmienić, przeczytacie w kolejnych postach.

* raport z badania Gallupa możesz pobrać tutaj

**praktyczne wskazówki znajdziesz w poście tutaj

PS. Chcesz zainteresować ogłoszeniem millenialsów? Przygotujemy dla Ciebie nowoczesne ogłoszenie. Więcej info:
http://www.nowoczesneogloszenie.greatdigital.pl/

Sprawdź też case study ogłoszenia K2 tutaj, a także ogłoszenia na PHP Delevopera od GetResponse tutaj

A jeśli spodobał Ci się artykuł, udostępnij go znajomym klikając na ikonę wybranego serwisu:

Udostepnij:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Podobne wpisy

5 wniosków z konferencji HR Technologies UK w Londynie

W tym poście znajdziesz wnioski, z jakimi wychodzę z konferencji poświęconej rozwiązaniom HR Tech, czyli konferencji HR Technologies UK. Konferencja miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia 2024 w Londynie. HR Technologies UK to ponad 2 tysiące uczestników, ponad 60 wystawców (dostawców narzędzi dla HR) i mnóstwo wystąpień w 6 równoległych ścieżkach. Jeśli dodam, że wstęp…

Przejdź do wpisu

5 błędów przy wyznaczaniu KPI

Wyznaczenie KPI to ważnym krok w analizie danych HR i pracy z nimi w firmie. Wydaje się, bo zamiast tego staje się często wypaczeniem podejścia, bezrefleksyjnym narzuceniem metryk, które trzeba raportować. A samo pojęcie zbyt często zostaje strywializowane. Dlatego dziś o najczęstszych błędach przy wyznaczaniu KPI i o tym, jak robić to dobrze. Zacznijmy od…

Przejdź do wpisu

Wpływ AI na HR

AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?

Przejdź do wpisu

Czy można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Pytanie o to, czy i jak można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników padło w tym tygodniu na jednej z grup HR-owych. Wywołało to dużą dyskusję, od komentarzy typu „się nie da”, po komentarze „po prostu z nimi porozmawiaj”. Dodajmy, że intencją pytającego była właśnie chęć pomocy pracownikom. Czy zatem można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Przejdź do wpisu