Czy chcąc poprawić doświadczenia kandydatów aplikujących do centrali mBanku i oddziałów w całej Polsce można zmierzyć rezultaty tych prac i realnie je podnieść? Sprawdź case study i efekty naszej współpracy z mBankiem.
KLIENT
mBank to pierwszy w pełni internetowy bank w Polsce, wyznaczający kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Bank, który dba nie tylko o doświadczenia prawie 8000 pracowników, ale też aplikujących do banku kandydatów.
WYZWANIE
Chcąc sprawdzić doświadczenia kandydatów aplikujących do mBanku, jesienią 2017 firma zdecydowała się przeprowadzić po raz pierwszy badanie opinii kandydatów. Wyniki badania i uwagi przekazane przez kandydatów stały się podstawą do wdrożenia zmian w procesie rekrutacji mBanku. Dobry kierunek zmian znalazł potwierdzenie w kolejnej edycji badania w 2018, kiedy oceny kandydatów okazały się być jeszcze lepsze. Chcąc zadbać o wrażenia kandydatów jeszcze lepiej i uwrażliwić rekruterów na potrzeby kandydatów, mBank zwrócił się do nas z prośbą o przeprowadzenie przed kolejną edycją badania warsztatu candidate experience dla zespołu rekruterów.
ROZWIĄZANIE
Zaprojektowaliśmy całodzienny warsztat candidate experience dla zespołu 12 rekruterów mBanku odpowiedzialnych za rekrutację do wszystkich oddziałów i spółek mBanku. Warsztat obejmował przegląd praktyk rynkowych i innowacji wdrażanych przez inne firmy w obszarze candidate experience, a następnie pracę nad rozwiązaniami uzupełniającymi proces rekrutacji do mBanku o elementy odpowiadające na potrzeby kandydatów.
IMPLEMENTACJA
Harmonogram i kolejność prac nad warsztatem wyglądały następująco:
- Tydzień I: analiza procesu rekrutacji do mBanku, odpowiedzialności po stronie rekruterów i managerów, materiałów i informacji dostarczanych kandydatom na poszczególnych etapach procesu oraz przeprowadzenie wywiadów z rekruterami odpowiedzialnymi za rekrutację wybranych grup kandydatów
- Tydzień II: przeprowadzenie warsztatu obejmującego m.in. przegląd praktyk rynkowych w obszarze candidate experience, opracowanie person kandydatów dla 2 najczęstszych procesów rekrutacji, map empatii oraz rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby kandydatów
- Tydzień III: podsumowanie materiału wypracowanego z rekruterami na warsztacie
REZULTAT
Przygotowanie wspólnie z zespołem rekruterów mBanku rozwiązań uzupełniających proces rekrutacyjny m.in. o:
- nowe materiały dla kandydatów przekazywane w różnym momencie kontaktu z mBankiem w procesie rekrutacji
- uproszone i bardziej przyjazne dla kandydatów formularze rekrutacyjne
- listę dobrych praktyk do zastosowania w rozmowach z kandydatami przez rekruterów i managerów przeprowadzających spotkania
- wypracowane rozwiązania zostały wdrożone przez zespół mBanku w połowie 2019 roku, aby móc jeszcze lepiej zadbać o potrzeby kandydatów.
Średnia ocena warsztatu, w którym wzięło udział 12 rekruterów to 9,2 w skali 0-10. Obecnie pracujemy nad 3 już edycją badania candidate experience dla kandydatów mBanku. Będzie to także szansa na ocenę zaimplementowanych rozwiązań.
Jak współpracę z nami ocenia zespół mBanku?
Gorąco rekomendujemy współpracę z Great Digital! Great Digital od 2 lat wspiera mBank w podwyższaniu jakości naszych procesów rekrutacyjnych w obszarze Candidate Experience – dzieli się z nami swoją wiedzą rynkową, przygotowuje i przeprowadza badanie Candidate Expereince dostarczając finalnie rzetelnie opracowane wnioski w formie pogłębionego raportu. Praca z Great Digital to inspirujące spotkania i warsztaty, doskonała organizacja, pełne wsparcie na każdym etapie projektu i zawsze profesjonalizm na najwyższym poziomie. Great Digital mocno angażuje się we współpracę i dba o jakość podejmowanych działań, co daje partnerowi ogromny komfort, poczucie bezpieczeństwa i buduje zaufanie.
Agnieszka Śmidowicz
Menedżer Wydziału Rekrutacji i Mobilności Wewnętrznej
🔹🔹🔹 Jeśli potrzebujesz wsparcia w obszarze candidate experience, napisz marta@greatdigital.pl i dowiedz się, jak możemy zwiększyć zainteresowanie kandydatów pracą w Twojej firmie. 🔹🔹 |
——————————————
Case study z naszej współpracy z Hebe możesz przeczytać TUTAJ