Co zrobić, jeśli chcesz promować dzielenie się wiedzą, a wiesz, że na pokładzie firmy masz wielu cenionych ekspertów, którzy nie są znani poza wąskim gronem współpracowników? Jak zwiększyć ich rozpoznawalność w firmie i na zewnątrz firmy? O tym, czym jest i jak powstał Inspiration Team opowiada Krzysztof Grzyb, Head of Marketing w 7N.
Czym dokładnie jest idea Inspiration Team?
– Inspiration Team to wewnętrzny zespół konsultantów 7N. Grupa skupia ekspertów o wyjątkowym doświadczeniu, którzy zaangażowani są w dzielenie się wiedzą z innymi osobami w firmie, a także ze „światem zewnętrznym”. Robią to poprzez artykuły techniczne zamieszczane na firmowym blogu oraz platformie Medium, a także występując w roli prelegenta na konferencjach branżowych.
Skąd pomysł na Inspiration Team?
– W firmie, w której pracuje blisko 800 wysokiej klasy specjalistów, przechodzących wymagający proces rekrutacyjny, jest dużo osób, które mają status eksperta i są cenione przez współpracowników. Zależało nam, aby rozszerzyć zasięg ich wpływu i wypromować jako osoby, których doświadczenia warto poznać. Bez wątpienia konsultanci z branży IT należą do pracowników chętnie uczących się nowych rzeczy, szukających wiedzy i szans do rozwoju. Tym programem chcemy im w tym pomóc.
Z jakimi korzyściami dla konsultantów 7N wiąże się przynależność do Inspiration Team?
– Chcąc wesprzeć naszych eksperów zapewniamy m. in. szkolenia z wystąpień publicznych oraz indywidualne sesje z mentorem i pracę nad rozwojem tzw. umiejętności miękkich. Członków Inspiration Team staramy się też mocno promować wewnątrz firmy, a także w naszych kanałach social media. Wszystkim, którzy są prelegentami podczas konferencji zagranicznych pokrywamy część, a czasem całość kosztów związanych z udziałem.
„W nagrodę” chętnym osobom zapewniamy także gwarancję udziału w prestiżowym zagranicznym wydarzeniu firmowym o ograniczonej liczbie miejsc (tzw. kick-offie organizowanym we wszystkich biurach 7N na świecie. Polski oddział już w czerwcu wybiera się do Chorwacji). Dodatkowo, osoby piszące artykuły mogą otrzymać wsparcie w postaci finansowania kosztów prowadzenia prywatnych stron i blogów. Planujemy też dalszy rozwój projektu organizując m.in. spotkania z inspirującymi gośćmi z zewnątrz.
A jakie korzyści z projektu Inspiration Team płyną dla firmy?
– Członkowie „Inspiration Team” realizują dzielenie się wiedzą m.in.: poprzez zobowiązanie do do przygotowania raz na 6 miesięcy min. 1 merytorycznego artykułu, który możemy zamieścić w kanałach 7N. Mamy dzięki temu atrakcyjny kontent, który możemy promować w działaniach skierowanych do potencjalnych kandydatów, ale także klientów. Jednocześnie, promocja wewnętrzna postów przygotowywanych przez konsultantów (m.in. na Yammerze) sprawia, że członkowie Inspiration Team mocniej identyfikują się z firmą. Reprezentując 7N podczas konferencji budują wizerunek firmy jako eksperta branżowego dzięki czemu mamy klasyczny model win-win dla obu stron.
O innych innowacyjnych działaniach pracodawców skierowanych do pracowników i kandydatów możesz przeczytać w poprzednich wpisach na blogu: 🔹 Aviva i nieformalne spotkania z kandydatami w przestrzeni biurowej TUTAJ 🔹 Aptiv i rekrutacja inżynierów w samochodzie przyszłości TUTAJ 🔹 Capgemini i Dyżury Rekrutacyjne na Messengerze TUTAJ 🔹 Future Processing i sobotnie śniadania dla kandydatów TUTAJ 🔹 SII i aplikacja dla pracowników pozwalającą zmienić projekt wewnątrz firmy TUTAJ 🔹Refinitiv i dzień otwarty dla kandydatów, który kończy się zatrudnieniem nawet 10 osób jednego dnia TUTAJ |
Jakimi efektami może się pochwalić Inspiration Team?
– Cała idea wystartowała dopiero na początku lutego tego roku, ale spotkała się z na tyle dobrą oceną, że zdecydowaliśmy rozwijać zainicjowany w Polsce projekt także w Indiach i w centrali firmy w Danii. W tym czasie powstało kilkanaście artykułów przygotowanych przez naszych konsultantów, wzięli oni też udział w licznych wystąpieniach na konferencjach branżowych. Trzy z przygotowanych w ramach Inspiration Team artykułów znalazły w top 10 wszystkich treści, jakie mamy na www.7n.com pod względem oglądalności mierzonej w Google Analytics. Także dzięki temu średni czas spędzany przez odwiedzających na stronie 7N wzrósł kilkukrotnie. Spotkaliśmy się również z sytuacją, gdzie artykuł (w tym przypadku nt. wykorzystywania narzędzia Docker (można podejrzeć go TUTAJ) przesłany do klienta sprawił, że ten zainteresował się tematem, o którym wcześniej nie miał wystarczającej wiedzy.
Co warto przekazać innym pracodawcom, którzy być może rozważają organizację podobnego pomysłu?
– Kluczowi jak zawsze są właściwi ludzie. Z jednej strony mam na myśli osoby, dla których dzielenie się wiedzą jest kluczową wartością, i to z nimi należy w pierwszej kolejności rozmawiać. Z drugiej strony, bardzo pomocne jest zaangażowanie osób decyzyjnych. Tak też było w tym przypadku, gdzie od początku czuć było wielką przychylność ze strony osób sterujących organizacją.
Jeśli uważasz, że warto zachęcać pracodawców do wdrażania podobnych pomysłów, podziel się wpisem w wybranym serwisie: