8 narzędzi ułatwiających pracę innowacyjnego HR-owca

tool3_800x400

Dziś o kilku narzędziach i aplikacjach znacząco ułatwiających codzienną pracę innowacyjnego HR-owca. Wszystkie (poza jednym wyjątkiem) są narzędziami bezpłatnymi. Narzędzia te zostały stworzone z myślą o marketerach lub handlowcach, ale ponieważ dobry HR-owiec to też obecnie niezły marketer i sprzedawca :), warto się z nimi zaprzyjaźnić. PS. O najciekawszych narzędziach wspierających stricte procesy HR napiszemy niebawem. Bądźcie czujni!

Serwisy z bezpłatnymi zdjęciami

librestock

Jest kilkanaście takich portali – np. librestock, pixabay, tookapicdreamstime. Warto z nich korzystać przy tworzeniu np. grafik czy prezentacji wykorzystywanych w komunikacji wewnętrznej czy postach mających przyciągnąć uwagę na Facebook’u czy w innych serwisach. Uwaga, polecamy używanie zdjęć stockowych do zobrazowania jakieś idei czy myśli, a nie sugerowanie, że przedstawiają Waszych pracowników czy biuro 😉 Tutaj zdecydowanie bardziej sprawdzą się autentyczne zdjęcia, najlepiej wykonane podczas profesjonalenej sesji fotograficznej przez kogoś, kto się specjalizuje w takich sesjach (jeśli potrzebujesz kontaktu, chętnie polecimy sprawdzonych fotografów).

Canva, czyli narzędzie do przygotowywania grafik

canva

Canva ma dużo funkcjonalności nawet w bezpłatnej wersji narzędzia. Bardzo intuicyjna w korzystaniu, niezastąpiona podczas przygotowywania grafik do social media (zawiera szablony różnych grafik w odpowiednich rozmiarach), dokumentów, prezentacji firmowych czy np. plakatów do komunikacji wewnętrznej.

Sproutsocial, czyli narzędzie dostosowujące wielkość grafiki do różnych serwisów social media

sproout

Jak już zrobisz grafikę w Canva, możesz ją szybko przeformatować do odpowiedniego rozmiaru z pomocą Sproutsocial i opublikować nie w jednym, ale w kilku portalach. Zdecydowanie oszczędza czas!

Rapportive, czyli wtyczka do gmaila pozwalająca rozszerzać Twoją sieć kontaktów

rapportive

Dostajesz maila np. z adresu srebny@gmail.com. Dzięki Rapportive możesz dowiedzieć się kim jest osoba, która do Ciebie napisała (jeśli tylko posiada konto na LinkedIn ;), a następnie bez wchodzenia na LinkedIn zaprosić ją do swojej sieci kontaktów (personalizując bezpośrednio z gmaila treść zaproszenia). Co więcej, narzędzie jest użyteczne nawet w przypadku maili, jakie dostajesz na firmową skrzynkę. Wystarczy przekleić maila w pole nadawcy, a Rapportive wyświetli imię i nazwisko nadawcy, a także np. nazwę stanowiska Twojego rozmówcy z LinkedIn.

Typeform, czyli wielofunkcyjny formularz

typeform

Z pomocą Typeform przeprowadzić minibadanie opinii pracowników albo zaprojektować narzędzie do zbierania feedbacku 360 stopni. Możesz też zaprojektować bardzo przyjazny formularz rekrutacyjny dla kandydatów lub umożliwić rejestrowanie się na wydarzenie firmowe. Więcej przykładów użycia typeform opisuje tutaj.

Podobne funkcjonalności zapewnia też np. Google Forms. A bardziej zaawansowane narzędzia do przeprowadzania badań to np. QuestionPro albo SurveyMonkey.

Bitly, czyli zmierz swój wpływ

bitly

Mam nadzieję, że dzielisz się w społecznościach wartościowymi treściami? Dzięki bitly możesz nie tylko skrócić przesyłany link do kilku znaków, dokładnie zmierzyć liczbę osób, które będą w niego klikać, a także poznać źródła kliknięć w dany link.

Agilezen, trello albo Asana, czyli narzędzia do zarządzania taskami

agilezen

Być może lubisz zapisywać taski w notesie albo na żółtych karteczkach…Jeśli jednak chcesz przejść na nieco wyższy poziom 😉 polecam jedno z ww. narzędzi. Agilezen sprawdzi się przy prostych projektach (np. Waszych osobistych postanowieniach, o których nie chcielibyście zapomnieć), pozwala dzielić zadania na kilka etapów (np. do wykonania, w trakcie i zakończone) i monitorować postępy w realizacji. Trello polecam jeśli „projektów” macie więcej niż 1, a Asana jest świetna do bardziej zaawansowanej i grupowej współpracy nad projektem.

Calendly, czyli zmniejsz ilość czasu poświęcanego na umawianie spotkań

calendly

Calendly to znaczące ułatwienie dla osób często umawiających spotkania, np. rekruterów 🙂 Pozwala na udostępnienie kalendarza np. kandydatom czy współpracownikom, wybranie przez nich dogodnej godziny spotkania i dodanie spotkania do Outlooka. Nie jest to niestety narzędzie bezpłatne, ale można je bezpłatnie testować przed 14 dni. Późniejsze koszty zaczynają się już od 8$ miesięcznie za jednego użytkownika.

Mam nadzieję, że nasza lista 8 innowacyjnych narzędzi będzie dla Was przydatna! Wszystkie z ww. narzędzi posiadają oczywiście po kilka odpowiedników. Ja napisałam dziś o swoich ulubionych narzędziach, na które natrafiłam po wielu poszukiwaniach (jak było w przypadku narzędzia do grafik) bądź też polubiłam je od pierwszego kontaktu i nie musiałam szukać dalej (bitly). A Wy z jakich aplikacji ułatwiających pracę korzystacie?

PS. Wkrótce więcej postów o nowoczesnych narzędziach wspierających procesy HR, aby nie przegapić polecamy zapisanie się na nasz newsletter  tutaj.

Podobne wpisy

5 najczęściej popełnianych błędów w analityce rekrutacji

Spójrzmy dziś na błędy, jakie najczęściej pojawiają się w analityce rekrutacji. Dlaczego warto? Bo rzetelnie prowadzona analityka jest odpowiedzią na wiele bolączek w rekrutacji (niedopasowani kandydaci, nie pojawiający się kandydaci, hiring managerzy nie współpracujący z rekruterami). Kluczem jest tutaj słowo „rzetelnie”, dlatego sprawdźmy, jakie są najczęściej popełniane błędy w analityce rekrutacji.

Przejdź do wpisu

5 wniosków z konferencji HR Technologies UK w Londynie

W tym poście znajdziesz wnioski, z jakimi wychodzę z konferencji poświęconej rozwiązaniom HR Tech, czyli konferencji HR Technologies UK. Konferencja miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia 2024 w Londynie. HR Technologies UK to ponad 2 tysiące uczestników, ponad 60 wystawców (dostawców narzędzi dla HR) i mnóstwo wystąpień w 6 równoległych ścieżkach. Jeśli dodam, że wstęp…

Przejdź do wpisu