Dlaczego warto?
Nasi Klienci w oparciu o początkowe konsultacje, podczas których weryfikujemy ich aktualne wyzwania, najczęściej decydują się na 4 poniżej przedstawione etapu projektu. Ostateczny zakres prac jest jednak zawsze naszą wspólną decyzją. Każda analiza i mapowanie rekrutacji jest dopasowana do potrzeb oraz możliwości (czasowych i budżetowych) Klienta.
1. Analiza danych i sytuacji wyjściowej
Każdą analizę i mapowanie procesu rekrutacji zaczynamy od dokładnego poznania specyfiki procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez naszego Klienta, a także wyzwań rekrutacyjnych lub potencjalnych obszarów wymagających optymalizacji, które możemy zdiagnozować na podstawie dostępnych danych. Dzięki tej wiedzy odpowiednio personalizujemy kolejne etapy projektu.
Zakres etapu:
2. Badanie jakościowe (wywiady pogłębione)
Liczbę wywiadów uzależniamy od wielkości i struktury firmy. Przeprowadzamy je według zaakceptowanych przez Klienta scenariuszy, spersonalizowanych w oparciu o wyniki analizy dokonanej w pierwszym etapie projektu. Podsumowaniem badań jest szczegółowo przez nas omawiany raport, dzięki czemu Klient nie tylko dowiaduje się, o mocnych stronach swoich procesów rekrutacyjnych i ewentualnych wyzwaniach, ale też o tym, jak przekładają się one na doświadczenia poszczególnych uczestników procesów.
Zakres etapu:
3. Mapa doświadczeń uczestników procesu rekrutacji
Informacje zebranie w trakcie analizy danych i badań jakościowych przestawiamy w postaci schematu mapy doświadczeń. Narzędzie to znacznie usprawnia syntezę wszystkich obecnych doświadczeń uczestników rekrutacji: pozytywnych, neutralnych a także tych wymagających poprawy. Na podstawie mapy łatwo zdiagnozować „wąskie gardła” procesu rekrutacji oraz wybrać działania typu quick win, które w krótkim czasie przełożą się na poprawę doświadczeń kandydatów i osób prowadzących procesy po stronie pracodawcy.
Zakres etapu:
4. Rekomendacje odnośnie standardu candidate expierence Klienta
Projekt kończymy przedstawieniem rekomendacji obejmujących:
W zależności od potrzeb Klienta możemy również wspólnie podczas warsztatu kreatywnego zastanowić się nad działaniami adresującymi poszczególne rekomendacje.
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!
Poznaj opinie Klientów, dla których przeprowadziliśmy analizę i mapowanie procesu rekrutacji.
Nationale-Nederlanden