Angażujące ogłoszenie rekrutacyjne, czyli czego możesz się nauczyć od GetResponse

GetResponse_zdjęcie

Dziś post o tym jak może wyglądać angażujące ogłoszenie rekrutacyjne, czyli case study GetResponse. Kontynuujemy cykl”nowoczesna rekrutacja” i tym razem na przykładzie z polskiego podwórka opiszemy jak robić to naprawdę dobrze. 

GetResponse to przykład firmy z Polski, która odniosła sukces na arenie międzynarodowej. Jest obecna na rynku od 15 lat, a oferowana przez nią platforma do marketingu online dla małych i średnich przedsiębiorstw jest używana obecnie przez 350 tysięcy klientów na całym świecie. Międzynarodowi są nie tylko klienci GetResponse, ale także zespół – ponad 300 osób pracujących w 7 biurach (w Gdańsku i Warszawie, w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Rosji i Indiach) na 3 kontynentach. Językiem obowiązującym w komunikacji firmowej jest język angielski, dlatego też zdecydowana większość ogłoszeń GetResponse jest w całości po angielsku.

Jak wyglądają ogłoszenia rekrutacyjne GetResponse i co sprawia, że zasługują na uwagę? Spójrzmy na ogłoszenie okiem kandydata.

Nazwa stanowiska, czyli kogo szukają?

Ogłoszenia GetResponse mają precyzyjne nazwy stanowisk pozwalające szybko zorientować się czego dotyczy praca. Na wynikach wyszukiwania w portalach wyróżnione są logotypem firmy. Na stronie kariery GetResponse ogłoszenia są pogrupowane wg obszarów, których dotyczą. Rzut oka wystarcza, aby zorientować się czy firma poszukuje kandydata o określonym profilu.

GetResponse_listing kariera

Treść ogłoszenia, czyli czy to jest interesująca propozycja dla mnie?

Przejdźmy do najbardziej interesującej części ogłoszenia, czyli jego treści. Czy wiecie, że średnio tylko co dziesiąta osoba oglądająca Wasze ogłoszenie zdecyduje czy kliknąć w przycisk „Aplikuj”? Pozostali kandydaci po kilku sekundach po prostu zamkną okno z ogłoszeniem. Co zatem robi GetResponse, aby podtrzymać uwagę kandydata?

Górna część ogłoszenia to logotyp marki z hasłem marki jako pracodawcy oraz przyciągające uwagę zdjęcie. Zdjęcie nie pochodzi z tzw. banku zdjęć, ale przedstawia prawdziwych pracowników GetResponse, „normalnych” ludzi, z którymi chciałoby się pracować.

„Why GetResponse”

Tekst ogłoszenia zaczyna się od wyjaśnienia dlaczego w ogóle warto zainteresować się firmą. Na uwagę zasługuje bezpośrednie zwrócenie się do kandydata (Have you ever been dreaming of a job where…, Do you want to be a part of…). Następnie, z kilku bardzo konkretnych zdań możemy dowiedzieć się czym zajmuje się GetResponse. Dodatkowo, kandydat od razu ma szansę poczuć klimat panujący w GetResponse klikając w filmik umieszczony w górnej części ogłoszenia. Sam film jest również wart uwagi, bardzo autentyczny, z wieloma wypowiedziami pracowników nagranymi w biurze, w naturalnych sytuacjach związanych z pracą, gdzie pracownicy mówią o tym jak wygląda praca w GetResponse tak, jakby rozmawiali z dobrym znajomym o pracy, którą lubią. Po tak fajnym filmiku, jeśli chcemy od razu zobaczyć „jak się tam pracuje” możemy wybrać jeden z licznych kanałów social media, które GetResponse prowadzi (i robi to bardzo dobrze!), aby pokazywać #getresponselife.

Why GetResponse

Kilka konkretnych argumentów zachęcających do pracy w GetResponse. Dla fanów social media od razu możliwość „przeskoczenia” do jednego z licznych kanałów prowadzonych przez GetResponse, film z pracownikami mówiącymi o swojej pracy, zaproszenie do polecenia znajomego i odwiedzenia strony kariery.

Wymagania wobec kandydata, czyli czy się nadaję

W części „Check if you have what it takes” kandydat może dowiedzieć się o wymaganiach wobec poszukiwanej osoby (z podziałem na cechy perfekcyjnego kandydata oraz kompetencje, które będą dodatkową zaletą). Nie jest to jednak tylko lista kompetencji technicznych. Padają nazwy technologii, które kandydat powinien znać, ale zadbano także o to, aby przemycić oczekiwane podejście kandydata do pracy (w przypadku analizowanego ogłoszenia: programisty): strive for perfect code, ready to gain new knowlegde and experience, enjoy new challenges. Jest też mowa o znajomości języka angielskiego, ale w sposób, który pozwala kandydatowi określić wymagany poziom znajomości języka angielskiego oraz kontekst, w jakim będzie go używał: understand technical documentation in English with ease. Dzięki temu wymóg znajomości języka obcego nie odstrasza i pozwala kandydatowi upewnić się czy go spełnia.

php developer

Wymagania GetResponse wobec kandydata, zrównoważone jednoczesnym przekazem prezentującym atrybuty firmy w formie minimalistycznych ikonek.

Co oferują, czyli czego mogę się spodziewać?

Lista korzyści oferowanych przez GetResponse pracownikom obejmuje kilka „standardowych” pozycji, które pojawiają się często w ogłoszeniach, ale tutaj są one przedstawione w niestandardowy sposób:
• zamiast „możliwości pracy dla lidera rynku” mamy: develop first-class software used by customers all over the world
• zamiast “możliwości rozwoju” jest: participate in seminars, conferences, workshops, and CodeFests
• zamiast “zapewnienia narzędzi pracy”: get the equipment you need to excel in your job
• zamiast “miłej atmosfery” kandydat może dowiedzieć się o: laid-back work atmosphere, where developers and business people work together every day
• zamiast “pracy w młodym zespole: work in small self-organizing teams of pros, where people and interactions are more important than processes and tools
Wszystko to sprawia, że kandydat czyta ogłoszenie z zainteresowaniem zamiast tylko przeskanowywać je wzrokiem. Oczywiście, w ogłoszeniu jest też mowa o wyjątkowo bogatym pakiecie benefitów, na które mogą liczyć pracownicy GetResponse, jednak to nie na nie jest położony akcent w części ogłoszenia mówiącej o korzyściach dla pracownika. O benfitach można o nich poczytać w kolejnej części ogłoszenia „What else you can find at GetResponse?”.

whatdoweoffer

Jak zaplikować, czyli „Tak, chcę tam pracować”

Zarówno w ogłoszeniach zamieszczonych na portalach pracy, jak i w tych na stronie kariera GetResponse przycisk „Aplikuj” jest duży i widoczny. Nie zmusza tym samym kandydata do szukania „jak zaaplikować”. Formularz, który jest pod spodem nie jest natomiast najkrótszy. Jest za to przejrzysty, z dużymi, konkretnymi i łatwymi do wypełnienia polami (expeceted salary, availability). Mimo wszystko, może warto sprawdzić czy ograniczenie liczby pól do wypełnienia nie wpłynie pozytywnie na konwersję na formularzu (przy jednoczesnym utrzymaniu jakości aplikacji)?

Dlaczego ogłoszenie GetResponse to przykład nowoczesnego, angażującego ogłoszenia rekrutacyjnego?

Ogłoszenia GetResponse powstały z myślą o skutecznym zainteresowaniu kandydata z grupy docelowej GetResponse. Kuszą bardzo dobrym zdjęciem (bo „obraz to więcej niż tysiąc słów”), ale jednocześnie przekazują też kandydatowi mnóstwo interesujących informacji (bo „treść przede wszystkim”). Jeśli gdziekolwiek słyszeliście, że ogłoszenie powinno być „krótkie”, to już wiecie, że to nieprawda. Kandydat podejmuje decyzję o podjęciu aplikowania w ciągu kilku sekund, ale bierze jednocześnie pod uwagę bardzo wiele czynników. Kluczem jest tutaj napisanie tekstu ogłoszenia w sposób, który sprawia, że chce się go czytać. Wiele aspektów istotnych w pracy dla grupy młodych, chcących pracować w fajnej firmie ludzi, zostało przedstawionych w ogłoszeniach GetResponse poprzez zastosowanie kilku sposobów komunikowania się (tekst, zdjęcia, linki do video i social media). Samo ogłoszenie jest dość długie, ale jest napisane w sposób, który zachęca do czytania. Jednocześnie, widać wyraźną zachętę do przejścia na https://careers.getresponse.com oraz zajrzenia do kanałów social media, w których rzeczywiście można poczuć jak fajnie byłoby pracować w GetResponse.
Co myślisz? Aplikował(a)byś? Ja zdecydowanie tak!

PS. A może chcesz mieć równie fajne ogłoszenie? Przygotujemy je dla Ciebie! Więcej info:
http://www.nowoczesneogloszenie.greatdigital.pl/

Sprawdź też case study ogłoszenia K2.

Podziel się case study ogłoszenia GetResponse w wybranym serwisie:

Udostepnij:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Podobne wpisy

Wpływ AI na HR

AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?

Przejdź do wpisu

Czy można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Pytanie o to, czy i jak można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników padło w tym tygodniu na jednej z grup HR-owych. Wywołało to dużą dyskusję, od komentarzy typu „się nie da”, po komentarze „po prostu z nimi porozmawiaj”. Dodajmy, że intencją pytającego była właśnie chęć pomocy pracownikom. Czy zatem można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Przejdź do wpisu