Bezpłatny “Asystent kariery”, czyli candidate experience w ERS

esr3

Czy warto prowadzić bezpłatne konsultacje dla kandydatów i wspierać ich na rynku pracy? Pomagać im rozwinąć się i podpowiadać, co mogą zrobić, aby zwiększyć swoją wartość dla pracodawców? Na czym polega „Asystent kariery” dla kandydatów? O bezpłatnej usłudze dla kandydatów w agencji rekrutacyjnej ERS z Krakowa opowiedziała nam Klaudia Gwizdała, Growth Manager.

Na czym dokładnie polega usługa „Asystent kariery”, jaką wprowadziliście dla kandydatów?

– Asystent kariery to bezpłatna forma wsparcia dla kandydatów, którzy potrzebują wsparcia na rynku pracy, na przykład w zakresie przygotowania CV, porady przed rozmową kwalifikacyjną czy podpowiedzi odnośnie możliwego dla nich kierunku rozwoju kariery. W momencie wprowadzania usługi zależało nam na tym, aby skoncentrować się na pomocy dla osób z branż IT, sprzedaży, marketingu i zarządzania zespołem, czyli obszarów, do których najczęściej rekrutujemy kandydatów. W praktyce okazało się, że zgłaszają się do nas różne osoby, ale nie zostawiamy ich bez pomocy.

Skąd pomysł na taką usługę?

– Pomysł powstał przy okazji rebrandingu naszej agencji. Szukaliśmy czegoś, co wyróżni nas wśród agencji rekrutacyjnych, a jednocześnie jest bardzo bliskie temu, co robimy i oddaje nasze codzienne podejście do pracy z kandydatami. Ponieważ w relacji do kandydatów określamy się jako „career buddy”, szukaliśmy czegoś, co będzie bardzo spójne z tą filozofią.

Jak kandydaci przyjęli pomysł „Asystenta kariery”?

– Asystent kariery jako usługa działa od ok. 1,5 miesiąca. Promujemy ją z pomocą informacji w naszej zakładce „Kariera” i formularza kontaktowego, a także w naszych kanałach social media.  Zgłosiło się do nas już ok. 70  kandydatów, choć spora część z nich pochodziła z poza określonej przez nas grupy docelowej, nikogo nie pozostawiliśmy bez odpowiedzi. Wśród osób zainteresowanych usługą sporo było osób z branż FMCG lub produkcji, często były to osoby z bardzo dużym doświadczeniem zawodowym lub też pracownicy niewykwalifikowani, a także osoby w wieku 50+ czy też kandydatki chcące wrócić do pracy po urlopie macierzyńskim. Nasz pomysł został bardzo pozytywnie przyjęty, reakcją był istny zalew dobrych wiadomości od kandydatów, bardzo wdzięcznych za to, że taka usługa w ogóle pojawiła się na rynku.

Komentarze kandydatów, którzy skorzystali z usługi „Asystent kariery”:

 🔹 Pani Natalio, dziękuję za poświęcony czas i udzielone rady. Do tej pory nie spodziewałam się, że od obcej (tak naprawdę ) osoby mogę otrzymać tyle cennych wskazówek. Większość rekruterów, z którymi miałam do czynienia, raczej podchodziło do mnie standardowo. Jestem pod wrażeniem Pani pracy i postawy. Będę polecała Panią dalej.
🔹 Wreszcie usługa, na którą czekam od lat. Bardzo dziękuję za pomoc.
🔹 Jestem niezwykle ciekawa, jak to działa! 

– Na co mogą liczyć kandydaci korzystający z „Asystenta kariery”?

Kandydaci, którzy chcą skorzystać z „Asystenta kariery” mogą liczyć na spersonalizowane doradztwo odnośnie kariery. Zostają przez nas naprawdę indywidualnie zaopiekowani i to w przyjacielskim tonie. Konsultacje dla kandydatów odbywają się najczęściej (zgodnie z preferencjami kandydatów) poprzez wiadomości mailowe, zdarza się też, że są to konsultacje telefoniczne.

– Co w tym pomyśle jest korzyścią dla Waszej agencji?

Mówiąc wprost: wierzymy, że dobro kiedyś do nas wróci 😊 Dajemy w tym pomyśle dużo od siebie, budujemy dobre relacje z kandydatami (i ich bliskimi!). Mimo krótkiego czasu, jaki upłynął od uruchomienia od naszej inicjatywy, widzimy też konkretne przełożenie jej na nasze działania: wzrosło zainteresowanie naszą stroną i kanałami social  media, poprawił się też poziom response rate kandydatów, do których aktywnie docieramy w procesie sourcingu. Szczególnie w pamięci zapadły mi 2 historie. Pierwsza z nich to rekruterka z konkurencyjnej agencji, która poszukiwała porady odnośnie zmiany pracy. Poleciliśmy ją do pracy wśród naszych kontaktów i…znalazła pracę, tym razem już po stronie klienta wewnętrznego. Bardzo nas to cieszy!

Drugi przykład to specjalista Java z małym doświadczeniem, który miał wątpliwości odnośnie sensowności zakładania profilu na LinkedIn. Pomogliśmy rozwiać jego wątpliwości i udało nam się nawiązać relację, która – mamy nadzieję – zaprocentuje w przyszłości, kiedy będzie już gotowy do zmiany pracy.

– Jakie konkretnie efekty przyniosła akcja?

Odpowiedź od nas otrzymało wszystkie 70 osób, które wyraziły chęć skorzystania z usługi (odpisywanie każdemu kandydatowi, którzy aplikuje na nasze ogłoszenia jest u nas powszechną praktyką). Pewnym wyzwaniem było dla nas odpisywanie na wszystkie wiadomości kandydatów tak, aby nie kolidowało to ze „zwykłą” pracą i obowiązkami. Pomaga nam jednak to, że cały nasz zespół czuje głęboki sens tej inicjatywy. Jako rekruterzy mamy sporą wiedzę na temat procesów rekrutacji, w ramach usługi „Asystent kariery” staramy się kandydatom tą wiedzę „oddać”. Wśród osób, które kontaktują się z nami są oczywiście osoby podchodzące bardzo pragmatycznie do sprawy mówiące: „mam oczekiwania takie i takie, co dla mnie macie?”, jednak około 50-60% zapytań to osoby oczekujące rzeczywiście wsparcia i porady i to właśnie z nimi udaje nam się nawiązać dłuższą relację i rzeczywiście okazać pomoc.

Post jest kontynuacją cyklu „Innowacje w candidate i employee experience”, w którym opisaliśmy także:
🔹 Aptiv i rekrutację inżynierów w samochodzie przyszłości TUTAJ
🔹 Capgemini i Dyżury Rekrutacyjne na Messengerze TUTAJ
🔹 Future Processing i sobotnie śniadania dla kandydatów TUTAJ
🔹 SII i aplikację dla pracowników pozwalającą zmienić projekt wewnątrz firmy TUTAJ
🔹Refinitiv i dzień otwarty dla kandydatów, który kończy się zatrudnieniem nawet 10 osób jednego dnia TUTAJ

– Co moglibyście poradzić innym pracodawcom, którzy być może rozważają podobne pomysły?

Jeśli chcecie naprawdę wyjść na przeciw oczekiwaniom kandydatów i zadbać o ich candidate experience, nie zawsze muszą to być działania spod znaku „wow”. Dla kandydatów „wow” są działania, które oznaczają dla nich realną pomoc, wsparcie i podpowiedź odnośnie rynku pracy. Tego szukałyśmy chcąc wyróżnić naszą agencję i reakcje kandydatów na usługę Asystent kariery pokazują nam, że udało się to znaleźć.

Jeśli pomysł taki jak Asystent kariery może zainspirować innych pracodawców, podziel się nim w wybranym serwisie 🙂

 

Udostepnij:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Podobne wpisy

5 wniosków z konferencji HR Technologies UK w Londynie

W tym poście znajdziesz wnioski, z jakimi wychodzę z konferencji poświęconej rozwiązaniom HR Tech, czyli konferencji HR Technologies UK. Konferencja miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia 2024 w Londynie. HR Technologies UK to ponad 2 tysiące uczestników, ponad 60 wystawców (dostawców narzędzi dla HR) i mnóstwo wystąpień w 6 równoległych ścieżkach. Jeśli dodam, że wstęp…

Przejdź do wpisu

5 błędów przy wyznaczaniu KPI

Wyznaczenie KPI to ważnym krok w analizie danych HR i pracy z nimi w firmie. Wydaje się, bo zamiast tego staje się często wypaczeniem podejścia, bezrefleksyjnym narzuceniem metryk, które trzeba raportować. A samo pojęcie zbyt często zostaje strywializowane. Dlatego dziś o najczęstszych błędach przy wyznaczaniu KPI i o tym, jak robić to dobrze. Zacznijmy od…

Przejdź do wpisu

Wpływ AI na HR

AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?

Przejdź do wpisu

Czy można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Pytanie o to, czy i jak można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników padło w tym tygodniu na jednej z grup HR-owych. Wywołało to dużą dyskusję, od komentarzy typu „się nie da”, po komentarze „po prostu z nimi porozmawiaj”. Dodajmy, że intencją pytającego była właśnie chęć pomocy pracownikom. Czy zatem można zmierzyć poziom zmęczenia pracowników?

Przejdź do wpisu